Nem bonyolult procedúra az, amit a Fidesz kitalált. Kösd regisztrációhoz a részvételt, csökkentsd a kampány intenzivitását, és az információhoz jutást, növeld az előnyöd a saját területeiden, majd kaszáld le a végeredményt. Két lehetőség van: vagy bejön a dolog a Fidesznek, vagy az eddigi legdurvább kampány jön Magyarországon.
Sokan azt hiszik a politikai reklámok kilövése a kampányból valami hasznos dolog, ami egyébként is jó, hiszen az egyperces reklámblokkok úgyse segítnek a tájékozódásban, ne ez alapján döntsön a szavazópolgár. Csakhogy az egyperces reklámblokkok fő feladata az internet korában nem valami lövedékelméletes dolog, hogy meglátja a választópolgár, és azonnal meggondolja magát. Az egyperces kampányblokkok feladata kettős. Egyrészt növelni az elköteleződést a már biztos választópolgárban, másrészt pedig növelni a kampány intenzitását, rávenni a bizonytalanokat a döntésre.
Azzal, hogy a Fidesz a tévéből és a sajtóból kiveszi a választási kampányokat, azt éri el, kevesebbet fognak az emberek találkozni a kampánnyal, kevesebb intenzitás éri őket, és kevésbé fognak utánanézni a dolgoknak, tehát csökkenti a részvételt, és csökkenti a tájékozott választok számát, illetve csökkenti a választás iránt érdeklődők számát, és így a regisztráltakét is.
A köztéri reklámok ezt nem tudják helyettesíteni és valószínűleg itt is betiltotta volna a Fidesz a kampányolást, ha nem lenne ezen a téren behozhatatlan előnye. Vannak ma Magyarországon olyan megyék, például a Balaton környékén, ahol a köztéri hirdetőeszközök teljes egésze a Fidesz közeli cégek kezében van, de ha ez nem lenne elég, és valamilyen csoda folytán nem tízszer annyiba kerülne más pártoknak a hirdetés a nem szabályozott köztéri piacon, mint a Fidesznek, akkor is gyakorlatilag a többi párt a Fidesz kasszájába fizeti be a hirdetési költéseit, ha teljes országos kampányt akar. És ha mindez nem lenne elég, a kormány továbbra is hirdethet szabadon, mint a kamu IMF-tárgyalásokról szóló reklámban.
Tehát marad a közösségi oldalakon végzett kampányolás és az utca. Ezek azért maradhattak versenyben, mert itt még a Fidesz vezet. Egyelőre Orbán Viktornak van a legnagyobb rajongótábora a Facebookon, a mozgósításban pedig verhetetlenek tűnnek a Kubatov-lista mellett.
Tehát az egyetlen esély a Fidesz megverésére bármilyen ellenzéki pártnak az utca és az utcán való láthatóság visszaszerzése, az emberek magánterébe való benyomulás. Sokkal durvább kampány készül, mint eddig bármikor. A pártoknak kötelességük lesz ellepni az utcákat, saját identitásukkal felvarrni választóikat, kizászlózni az erkélyeket, felmatricázni az ajtókat, teletolni plakáttal a lépcsőházakat, tüntetéseket, megmozdulásokat szervezni, ott lenni mindenhol, ahol mi is ott vagyunk.
És annak, aki le akarja váltani a Fideszt, sajnos nem lehet kényelmeskednie, nem lehet azt mondania, én nem szeretek pártjelmezbe öltözni, vagy mennyire undorító a kokárdához hasonló identitás-megjelölés, lehet, ezt fel kell adnia, hogy láthatóvá válhasson, hogy maga a választás láthatóvá válhasson.
A Fidesz tehát hiába tűnik úgy, hogy az emberek kényelmét szolgálja és kiveszi a kampányt az éltünkből, nem ez teszi, sőt még keményebben belerakja: az utcán nem tudsz elkapcsolni a politikai reklámtól.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Mandiner blogajánló 2012.11.14. 10:03:01
Trackback: Vasfüggönyt ide! 2012.11.13. 18:50:27
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.