A sajtóban részletek jelentek meg a három az ötödikes, tehát 11 éves gyerekeknek írt erkölcstankönyvek egyikéből. Ami ebből a könyvből kiviláglik az nem erkölcs, csupán erőszakosság, összeesküvés-elmélet, és gyenge minőségű sovinizmus. Nem akarom, hogy az én gyerekem azt tanulja majd, az erő érték, a bátorság netovábbja pedig a mártíromság. Mindeközben a tankönyv egyik szerzője ráadásul egy Szent-István királytól a napjainkig tartó magyarellenes összeesküvésben hisz, és korábban rasszista és antiszemita gyanús tankönyvet is írt.
Olyan ember aki szerint a fiatalok káoszban élnek, nincsenek értékeik, az ne írjon tankönyvet, aki így gondolkodik a fiatalabb generációkról az nem átadni akar nekik valamit, hanem megfegyelmezni őket. De ez apróság amellett, hogy egy olyan idézet belekerülhet a könnybe ami az erőkultuszt dicsőíti. Nem az én gyerekem ne olvasson, és senki gyereke se az állam által oktatva olyan könyvet, amiben az erő mint erény testesül meg. Az erő nem erény. A gyengeség nem hiányosság. Egy normális demokrácia lényege, és minden társadalmi együttélésé pont az, hogy nem erővel, hanem megértéssel fordulunk egymás felé. A gyerekeket nem az erősebb tiszteletére hanem az együttműködésre kéne tanítani.
De annál szörnyűbb tényleg nincs, hogy erkölcstan kapcsán azt tanítják a gyerekeknek, hogy nem vagyunk hibásak saját cselekedeteinkért. Azt tanítják, hogy a történelmünk a gonosz áskálódása a magyarság ellen. Hogy a "befogadott népek" (nem a népek akik itt éltek évszázadokon át, akik generációi adóztak, dolgoztak, tanultak Magyarországért), tehetnek Trianonról, mi pedig áldozatok vagyunk. Trianon kapcsán nem az előrenézést, a problémák megoldását, tanítják, hanem a bosszút és a gyűlöletet. Nem azért van szükség az erdélyi autonómia, mert számtalan magyar él odaát, akinek ez segítséget jelenthetne, hanem mert ez nekünk jár, és ez jóvátétel.
Világosság válik, miről is szólnak ezek az idézetek és mit testesítenek meg, ha megnézzük Bánhegyi Ferenc a könyv egyik szerzőjének honlapját. Miről készül éppen könyvet írni:
Magyarország, mint oly sokszor az 1100 év során, most is bajban van: időnként igaztalan vádakkal és nemtelen eszközökkel támadják.Milyen eseményekről lehetne említést tenni, melyről rendre bebizonyosodott, hogy hazugságra alapult és sok kárt okozott hazánknak? Közülük legismertebb a trianoni tragédia. Vannak azonban szép számmal más esetek is:
A kalandozó magyarok megítélése. A honfoglalás bemutató rosszindulatú magyarázatok. A magyarok származása körüli másfél évszázados vita. Szent István országának azonnali német támadása. Kun László szerepe a Habsburgok megerősödésében. Az Árpád-házi irályok és családtagjaik elleni cselszövések. A vegyesházi királyok szerepe a magyar történelemben. Hunyadi János származása és szerepe a magyar és európai történelemben. Mátyás király uralkodása és országának szétesése. Mit csinált a legkeresztényebb francia király – I. Ferenc – a mohácsi csata idején? Miképpen „segítették” a franciák Magyarországot II. Rákóczi Ferenc, Napóleon hadjárata, vagy az 1848/49-es szabadságharc idején? Miért mondta Palmerston, a neves angol diplomata 1849-ben, miszerint: „A magyaroknak lehet, hogy igazuk van, de végezzenek velük gyorsan!”? Hogyan bántak az angolszászok és a franciák Magyarországgal az I. és a II. világháború idején és utána? Miért éppen Franciaországban kapott menedéket és villát a „vörös gróf” Károlyi? Miért éppen Jugoszláviában kapott menedéket és villát Károlyi hadügyminisztere, Linder Béla? Miért elfogadhatóbb a nyugati országoknak, kiváltképpen Franciaországnak egy Gyurcsányi, mint például OrbánViktor?
A felsorolás csak töredékes. Egészítse ki, aki tudja, hasonló fejezetekkel, illetve válaszokkal, s kiderül, hogy az eltelt 1100 év alatt hányszor támadták, gáncsolták, hazudtolták meg Magyarországot éppen azok, aki csak hasznot húztak belőlünk.
Tehát Bánhegyi szerint Szent-Istvántól Trianon át Gyurcsány Ferencig tart a magyar ellenes összeesküvés-elmélet. Megnéztük a KELLO listáján, és Bányhegyi történelem könyvéből tanulhatnak az ötödikes, hatodikos hetedikes és nyolcadikos diákok is. Az ötödikesek pedig ha szerencsések még nép és honismeret is tanulhatnak tőle. Reméljük ezt az elméletet ott nem fejti ki. Bár ha korábbi karrierjét megnézzük, ez nem tűnik valószínűnek.
Ember és társadalom című szerzeményét 2000-ben (az első Fidesz kormány alatt) annak előítéletes tartalma miatt az oktatási tárca kérelmére vonták ki az iskolákból. Mostani Erkölcstan könyvének (nem hivatalos, a tankönyvjegyzékre nem felvett) elődje pedig 2004-ben kavart nagy vihart, mivel ilyen szövegek voltak benne:
"A Tanácsköztársaság kommunista vezető alakjai a zsidóságból kerültek ki, és sok ember halála szárad a lelkükön"
"A romák Indiából vándoroltak el, és terjedtek el szinte az egész világon; káros előítéletek és saját mentalitásuk miatt szorultak ki a városok-falvak elhanyagolt részeire, ahol jobbára csak tengetik életüket; sok roma gyermek hiányos tudással fejezi be az iskolát, így sajnos, újratermelődik az iskolázatlan, képzetlen roma gyerekek sokasága."
Igen az ő új könyvéből tanulhat most a fiatalabb generáció, az erő fontosságáról, a mártírhalálról, és Trianon helyes megítélésről.
Bánhegyi szakmaiságáról mindent elmond a 2000-es végül nem elfogadott tankönyvének bírálatából az alábbi rész:
Az SZDSZ 1990-ben nem 92, hanem 91 mandátumot szerzett, egyébként is a parlament létszáma nem 387, hanem 386 fő.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Semjén Zsolt elvtárs vörös csillaga 2013.09.09. 08:17:57
Trackback: Vallás nélkül az ember 2013.09.09. 08:17:39
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.