Ma reggel egy új javaslat jelent meg a főváros Városfejlesztési, Közlekedési és Környezetvédelmi Bizottságának napirendjén. A tervezet beismeri, hogy az új Közlekedési Múzeum megépítése sokkal nagyobb területen valósul meg, mint amiről a korábban nyilvánosságra hozott tervekben szó volt. Az építkezés felvonulási területe is nagyobb lesz, ami további zöldterületek rombolásával jár. Innentől pedig biztosan tudhatjuk, hamis az az igéret, hogy nem építenek be zöldterületet a 150 milliárdos giga Liget-projektben.
A bizottság ülésének előterjesztésében ezek a pontok állnak:
A Közlekedési Múzeum helye: a felkutatott eredeti alaprajzok alapján a múzeum a VÉSZ-ben (Városligeti Épitési Szabályzat; szerk.) megadott építési helyen nem helyeztető el, egyes elemei kívül esnek a területen, például a kupolához tartózó tornyok.
A Közlekedési Múzeum és mélygarázs építési hely összekötése: a Közlekedési Múzeum és a térszín alatti építés céljára kijelölt építési hely között egy keskeny, építésre nem szánt sáv került a VÉSZ-be.
Az építési felvonulási területek megnövelése:A nemzetközi tervpályázaton kiválasztott tervek beépítettségének vizsgálata alapján megállapítható, hogy a kijelölt építési helyek nem elégségesek a kivitelezési felvonuláshoz. Városliget Zrt. kéri megvizsgálni az építési helyek megnövelésének lehetőségét.
De a dokumentum szerint módositás szükséges az Új Nemzeti Galéria tervpályázatán győztes pályamű miatt is, illetve pontosításra szorul a Néprajzi Múzeum építési helye is. Szó van még arról is, hogy bár megígérték a Rákosi által lerombolt Regnum Marianum templom újraépítését, de a kiváló építési tervből ezt eddig kifelejtették.
Ezek a módosítások és a rosszul előkészített tervek pedig nem csak a zöldfelületek miatt károsak, hanem azért is, mert hasonlatosak a Magyarországon megszokott nagyberuházásokhoz, ahol az eredeti tervek bemutatása után kerülnek elő a valódi szándékok, ilyenkor szokott megdrágulni a projekt, több zöld felületet vész el, és csúszik az építkezés az időközben felmerülő “problémák” miatt.
Nem tudjuk, a Liget-projekt kapcsán ez így lesz-e, de ez a módosítás nem ígér sok jót, és valószínűleg nehezen lesz tartható az a zöldfelület-arány, amivel megpróbálták megnyugtatni az építést ellenző lakosságot és szakmai közvéleményt.
Kövesd a szerző bejegyzéseit a Facebookon is!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.