Párválasztás helyett pártválasztást, avagy Ibolya és Herényi Karcsi képzelgése arról, hogyan udvarolnak a mai divatos fiatalok.
Valószínűleg benne vagyunk abban a 10 főben, akiknek ez sikerült Magyarországon. Ebből látszik, hogy az MDF kampánya csak az intellektüellek krémjének találódott ki. A Magyarinfo olvasói először tudhatják meg, mi a koncepciója az MDF rémplakátjainak.
A lényeg a következő. Magyarok vagyunk, demokraták és függetlenek. Miért függetlenek? Mert nincsen pasink, nincsen csajunk. De szeretnénk. Az MDF két plakátja ugyanis egymásra válaszol. A képen látható műmájer fiúk és a pulcsireklám csajszik egymást stírölik. Ha az utcán egymással szemben lenne ez a két plakát, akkor talán rögtön le is esne. Amúgy nem nagyon.
A fiúk - akiknek a nyakán lifeg az a májersál, ami miatt a 90-es évek végén a gimiben szendviccsel dobálták meg a művészkedő macskajancsikat a normálisabb arcok - azért nem néznek ki a választókra, mert zavarban vannak, a csajokról diskurálnak, éppen leosztják, hogy kié melyik. A csajok valamivel bátrabbak, a középen álló kihívóan fintorog, és nászra hívja bikákat. Hogy mind a négy srácon sál van, az valószínűleg Herényi ötlete volt.
A szlogen: "Ez a mi választásunk". Tehát a nemek közötti harcra utal: a fiúé, vagy a lányé a döntés. A fiúk szerint ők hódítanak, a csajok meg persze úgyis tudják, hogy az övék a választás.
"A MINŐSÉG" ebben a kontextusban a legnehezebben értelmezhető része a plakátnak. Talán azt akarja mondani, hogy ide csak a legjobb faszik (lásd: Herényi Károly), és csajok (lásd: Dávid Ibolya) jönnek. A pártválasztást a kampányban a párválasztáshoz hasonlítják.
A kampányplakát összességében az egymásra találásról szól, szépen felfűzhető lenne erre egy teljes fiatalokat megcélzó kampány akár kampány bulikkal tűzdelve. Talán nem véletlen, hogy rímel a plakát az MDF és az SZDSZ felemásul sikerült egymásra találására.
Amit elfelejtettek végiggondolni az MDF stratégái és kreatívjai, hogy ez az egész nem sok embernek fog leesni. És önmagában állva, a magyarázat nélkül ezek a kreatívok kifejezetten visszataszítók, a plakátokon szereplő fiatalok beállítása és gesztusai pedig, nemhogy azonosulást nem keltenek, de inkább viszolygást váltanak ki.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: MDF: Lezárul egy korszak 2010.03.04. 23:06:38
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.