Nagyobb sebességre kapcsolt a Fidesz kommunikációja az elmúlt héten. Előbb a bevándorlás-, és ezért emberellenes gyűlöletkeltést mutatott be egy nemzeti konzultáció formájában a kormány, majd a halálbüntetést kívánja napirendben tartani, de csütörtök délután már nem bevezetni Orbán.
A terv egyértelmű: visszavenni a kontrollt a politikai napirend irányítása felett, és erős, egyszerű üzenetekkel bemutatni, hogy a kormány érti a magyar emberek problémáit. Csakhogy a magyar embereknek jelenleg nem a halálbüntetés kérdése, és nem a bevándorlók a problémáik. Tavaly novemberben, az Eurostat kutatásában a bevándorlást csupán pár százalék említette Magyarországon fontos problémaként. A halálbüntetés kérdésében pedig mindeki tudja pontosan, a kormány nem fogja bevezetni azt.
A Fidesz kommunikációja még mindig megrekedt, és nem tudja feldolgozni a közvélemény hangulatának átalakulását, illetve a Simicska-féle médiaportfólió eltünését. Ha megnézzük az elmúlt napokat, nem nagyon láthatunk támogató írást a kormánypárt két kommunikációs kampánya mellett, ellenben számos elemzést olvashattunk arról, miért nem kivitelezhetőek, miért károsak, manipulatívak ezek a tervek, amelyek csupán a közvélemény befolyásolását célozzák.
A választóknak pedig vannak kérdéseik a Fidesz felé, amit a kormánypárt még mindig nem tud megválaszolni. A Fidesz képviselőinek a vagyonosodása, a még mindig naponta felbukkanó újabb és újabb korrupciós ügyek sokkal erősebben befolyásolják a Fidesz képét, mint egy-egy ilyen kommunikációs kampány. Mindeközben a kormányzás nem nagyon zajlik. Béremelésre és szja-csökkentésre van ígéret, de ezek egyike se fog igazán látszódni a közhangulaton. Ezek nem rezsicsökkentések, hanem magyarázat nélküli, egy erős világképbe nem illeszkedő juttatások, amik nem is tudják tematizálni a közvéleményt.
Egyszerűen ha egy átlag szavazót ma megkérdezünk, mit akar csinálni a Fidesz az országgal, nem tud rá választ adni, vagy negatívat ad, de ha arról kérdezzük meg, mi az, amit a Fidesz elrontott, sorra tudja sorolni a rossz intézkedéseket.
Tehát hiába a kormánypárt kommunikációs kampánya, ezzel jelenleg csak szélsőséges irányba tolja a szavazókat, míg az elmúlt évben elpártolt szavazókat még jobban ellöki magától minden olyan gesztussal, ami nem választ ad a problémákra, amelyek miatt csalódtak a kormánypártban. Úgy tűnik a kormánypárt benne ül egy, a 2007-es MSZP-éhez hasonló spirálban. és nem tud kijönni belőle. Utoléri őt is a második ciklus átka.
Kövesd a szerző bejegyzéseit a facebookon is!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.