Most írhatnék veretes cikket nácizással, káromkodással, de teljesen felesleges. Sőt Tarlós István ennek örülne a legjobban. A Gój Motoros Egyesületet is meghívta Tarlós István egy, a biciklis közlekedés átalakításáról szóló egyeztetésre, melyen a Gój motorosok sorszámozott láthatósági mellényt, biciklivezetői engedélyt és lényegében a legfontosabb kerékpáros reformok eltörlését kérték. Sőt, bár jelenleg sem megerősíteni, sem cáfolni nem akarta ezt a főváros, a Gój motorosok úgy tudják, hogy őket is meghívták a kerékpáros közlekedésről szóló fővárosi munkacsoportba.
A sztori igazából nem szól másról, mint arról, hogy Tarlós és tanácsadói stábja köznevelési kerekasztalosítani akarja a fővárosi biciklis egyeztetést. Azt akarja, hogy a hozzájuk hű, szövetséges civilek nyomásával, tárgyalópozícióba helyezésével kerülje meg a valódi egyeztetést. Utóbbiak bedobnak baromságokat, és Tarlós így középre állhat és kompromisszum-kreáló szerepében léphet fel, a hülyeségeket kidobva és saját álláspontját a kötekedő kerékpárosok és a szövetséges civilek között középre helyezve. Ne felejtsük el, erre az egyeztetésre két hete még magát a Kerékpárosklubot sem hívták meg, de be kellett őket engedni, ezt pedig a városházán, úgy tűnik, így ellensúlyozzák.
Persze Tarlós szempontjából van egy másik előnye is a Gój motorosok behozatalának. Velük kapcsolatban ugyanis lehet reflexszerűen nácizni, és ennek hatására Tarlósék könnyebben tudják azt hazudni, hogy lám-lám, a liberális, belvárosi kisebbség terrorizálja a többségi közlekedőket (ahogy ezt a Magyar Hírlap és a Magyar Idők is megírta az elmúlt hetekben). Tényleg, miért pont egy „nemzeti elköteleződésű” szabadidőkört hívják konzultálni, ha nem ezért? Ha már a motorosokkal akar tárgyalni Tarlós, az ő szempontjaikat akarja behozni, miért nem egy szakmai szervezetet hív meg, és miért a Gój motorosokat? Vajon ők reprezentálják a motoros társadalmat és annak szakmai követeléseit? A szakmai szervezetek például nem mondanának olyan szamárságokat, amik csak és kizárólag a közlekedők egymás ellen való uszítására jók, valódi közlekedési gondok, problémák megoldására nem.
Ha a Gój motorosokat valóban meghívják az egyeztetésre, akkor már tényleg kifog lógni az elmúlt 2-3 hét történései mögül a habonyi-finkelsteini lóláb. A kiürült költségvetés miatt döntésképtelen fővárosi vezetés a fejlesztések elmaradását ellenségkép keresésével akarja pótolni. Egy jól körülírható csoport, a biciklisek elleni kampánnyal akarja helyettesíteni a főváros kormányzását, méghozzá úgy, hogy a közlekedésben fennálló ellentéteket akarja tovább növelni, az egymás mellett közlekedő embereket akarja egymás ellen hangolni.
Végtelenül szomorú, hogy ebben az országban a politika nem rendezni kívánja a társadalmi problémákat, hanem feszültséget akar generálni a társadalmi csoportok között. Folyamatosan annak lehetünk tanúi, hogy miközben tapodtat sem megy előre az ország, az azt elviekben összetartó kohéziót bontják meg a politikusok, teljesen értelmetlen érvek és lényegtelen választóvonalak mentén, jó és rossz állampolgárra osztva az országot.
Kövesd a szerző bejegyzéseit a Facebookon is!
A Kettős Mérce csak akkor tud működni, ha te is támogatod!
A Kettős Mérce nem segít pártokat vagy oligarchákat. Ők sem segítenek minket. A Mércét akkor tudjuk hosszú távon fenntartani, ha legalább 600-an támogattok minket. Jelenleg 228 állandó támogatónk van. Ha szerinted is szükség van egy olyan baloldali és független lapra, mint a Mérce, támogass minket!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.