Egy éves a Fidesz kormányzás, és 3 éves egy hónapos a Kettős Mérce, ez az összefüggés nem lehet véletlen, ahogy TGM írta eheti Magyar Narancsos cikkében itt bizony valami „TITOK” lappang. Ezért a saját írásainkon keresztül fogunk visszatekinteni erre az egy évre.
Rögtön a második Orbán kormány második napján nyitottunk egy cikkel. Akkor azt kérdeztük, hogy lehet a kormányzás előtt kormányozni, és miért kell ilyen gyors iramban. Arról értekeztünk a szimbolikus törvények csak leplezik a közben zajló átalakításokat, amiknek később isszuk majd, meg a levét:
Ha patákat szeretnék látni, azt mondanám, a Fidesz azért nyújtotta be a Trianon emléktörvényt, a határon túli magyarok könnyített állampolgárságáról szóló törvényt, a parlament 198 főre csökkentéséről szóló alkotmánymódosítási javaslatot, és az új alkotmány írásának ügyét, hogy elkendőzze a közigazgatási vagyongazdálkodási és az önkormányzati törvény hibáit, átláthatóság ellenes és demokrácia ellenes hivatkozásait.
És valóban nem volt ellenállás az önkormányzati törvény ellen, meg is lett az eredménye, ugyanúgy, ahogy az ekkor készülő 98%-os különadónak, és a közigazgatásban való indoklás nélküli kirúgásoknak.
Emlékszik valaki még arra a 29 pontra amit Orbán Viktor nyújtott be a gazdaság rendbetételére? Nekünk is csak most jutott eszünkbe az Orbán kormány első gazdasági csomagja amit még 2 követett. Egy év kellett, hogy a „29 csapásból” Szél Kálmán terv váljon.
Maga a benyújtott javaslatcsomag nekem nem tetszik, de egy konzervatív szociálpopulista párttól teljesen jó teljesítmény. Nekem nem tetszik a sarcpolitika és az, hogy egyszerre tartalmaz szimbolikus és gazdasági-szakmai elképzeléseket, nekem ez így nem tiszta, de persze ez az én heppem. – írtam
Június 9.-én érkezett anno a hír a Fidesz nem fog ellenzéki alkotmánybírót választani. Ez már akkor is gáznak tűnt, de csak a szokásjogtól való eltérést. Bár eddig ebből nem akadt probléma, nem jött össze a Fidesz-nek, viszont meglátjuk mi lesz ennek a hatása az új alkotmánybírók megválasztásánál.
A Fidesz nem arra kapta a kétharmados felhatalmazását, hogy a konszenzust és a demokratikus kontrollt kivegye a rendszerből, vagy meghagyja dísznek a karácsonyfára, hogy 50 év múlva mutogathassa a felnövekvő következő Fidesz generáció is, ha éppen karácsony van.
Június 21.-én azt kérdeztük az olvasóktól, Sólyom vajon hibázott-e amikor az AB tagjainak megválasztásáról szóló törvényt, a parlamentnek küldte vissza, már akkor is vitatkoztunk magunkkal, az AB-hoz küldheti-e egyáltalán, mára már látjuk hülyék voltunk és az Elnök úrnak volt igaza, még ha nem is.
Másnap Szőcs Géza került a terítékre. Szőcs 3T-ről és a pornó illetve a giccs megadóztatásáról beszélt, és ez nálunk is kiverte a biztosítékot. Ahogy kiakadtunk azon is Semjén szavazati jogot adna a Határon túli magyaroknak. Régi szép idők.
Mert az még a legkevesebb, hogy a határon túli magyarokból akar konkrét politikai hasznot húzni, és attól is csak idegbajt kapok, hogy a kettős állampolgárság megszavazásnál nem ezt ígérték, de az olyan mondatok hogy "Semjén véleménye szerint állampolgárság és szavazati jog elválaszthatatlanok", nekem fájnak, nagyon.
24.-én Schmitt Pálról emlékeztünk meg. Hiszen Schmitt pál egy ló.
29.-én elköszöntünk Sólyom Lászlótól remélhetőleg nem végleg.
Vessetek meg, de szerintem a köztársasági elnök is egy politikus, a szó minden értelmében. Egyszerűen vicc úgy tenni, mintha a Sándor-palotába való beköltözés a nyugdíjas évek legkellemesebb szakasza lenne. Igen is véleményt kell nyilvánítania a nagypolitikát mozgató kérdésekben, még ha nem is nagygyűlések keretében vagy az izgatottságtól és vehemenciától már-már habzó szájjal agitálva (ez utóbbi biztos nem volt jellemző szegény „camera shy” elnökünkre).
Juliús 7.-én 2 nappal a NENYI megjelenése után nem mi plakátoltuk ki a belvárost, de képen persze megörökítettük a semmiképpen nem általunk elvégzett munkát.
16.-án megkíséreltük értelmezni a NENYi-t.
Zárásként csak Diderot-t idézem a fentebbi Koselleck-tanulmányból: „Vajon milyen utat vesz a forradalom? Ki tudja.”
19.-én a nagy nemzeti forradalmunkról szóltunk, amit a kormány a valutalappal folytatott.
Természetesen mindez csak egy kis színjáték, a kérdés inkább az, hogy kinek szól. Teljesen egyértelmű, hogy az Orbán-kormány meg fog egyezni az IMF-fel, és azt is tudjuk, hogy nem úgy, ahogy a Viktorék fütyülnek. Az egyik lehetőség, hogy mielőtt Viktorék beadják a derekukat, és csökkentik a Bankadó terheit, illetve bizonyos mértékű megszorításokat tesznek, megmutatják, hogy a szürke marha bajsza felfelé áll, nem pedig lekonyulóban van.
21.-én újra az IMF volt a téma, elmondtuk, mi se szeretjük az IMF-et, de a kormány nem fog tudni a széllel szemben pisálni, hiszen a gyenge forint eléggé odavág például a devizahiteleseknek.
Ám mindaddig, amíg ez nem valósul meg, ne játsszuk el a Kelet-Európai Hero szerepét azért, hogy a lakosság azt mondja, mekkora tökös kormány vagyunk mi. És főleg ne hazudjuk azt, hogy ezzel a lakosság jár jól, hiszen lesz bankadó (amiről egyenlőre nem tudjuk menyiben lesz átnyomható a lakosságra), miközben a megtakarítási elértéktelenednek, a külföldi utazás drágább lesz, az import élelmiszerek ára nő, és a devizahitelesek már ki se mernek mászni a sírból, hogy csak pár példát említsek.
Agusztus 1.-én Esztergomról írtunk, és a Tétényi mögött felsorakozó ellenzéki összefogásról, de ez már a következő cikk része.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Narancsos bukta receptje 2011.05.29. 15:06:29
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.