A Mérce legújabb cikkeiért és friss hírekért kattints ide!

Árpád, zabálhatsz plázában

Árpád, zabálhatsz plázában

 Szövegértési problémákkal küszködő Tóta W. hisztizik, hogy nem zabálhat a plázákban jövőre. Van egy jó hírem a számára: DE.

Annyit vásárolhat jövőre is kedvenc Tescojában, amennyit csak akar. Az LMP javaslata ugyanis közel sem arról szól, amit ő vizionál. A már működő hipermarketeket nem fogják bezárni. Azonban tudni kell, hogy az olcsóságnak (már ha akció van éppen) is nagy ára van, mégpedig a helyi gazdaság elsorvadása. Ez nem ideológia megállapítás, mint amit egyesek kiáltanak, hanem a gyakorlati tényszerű tapasztalat.

Árpád meg van győződve arról, hogy ha plázában veszi meg a spanyol paradicsomot, akkor jobban jár. Az nem érdekli különösebben, hogy a megtermelt paradicsom ára hova pörög vissza. Vázoljunk fel két utat:

1. Mari néni megtermeli a parit az Alföldön, azt egy hazai szállító, Tibi, sok más Mari néni zöldségével együtt kisteherautóval beviszi Budapestre, ahonnan elkerül a Fény utcai piacra. Árpádunk lebattyog a Rózsadombról a Fény utcai piacra, mielőtt betérne a Mammutba shoppingolni. Megveszi ezt a paradicsomot Zsuzsikánál, a piacozós néninél, mert Árpádot nem érdekli, hogy kicsivel drágább (pedig sokszor nem is az, de ő így tudja...), mint a spanyol paradicsom, hiszen ő megteheti. Na most, ha ez így történik, akkor Zsuzsika, Tibi és Mari néni profitjából sok-sok Tóta W. Árpád könyvet tud vásárolni, amiből Árpádunk még több paradicsomot vehet a következő hónapban. Ha sok ilyen okos Árpád lenne az országban, akkor Mari és Tibi nem halna éhen, sőt némi megtakarításra is szert tehetnének, szociális segély helyett pedig a mezőgazdasági és szállítási iparág fejlesztésére vehetnének fel kkv-k számára biztosított támogatásokat.

2. Árpád lekommunistázza az LMP-t, leszarja hogy vannak közös érdekeink ebben az országban, és annak ellenére, hogy tudja, mindenki jobban jár azzal, ha helyi terméket vásárol helyi kereskedőtől, mégis a kicsivel - állítólag - olcsóbb paradicsomot veszi meg annál a multinál, aminek a terjeszkedése és piaci versenyelőnye azért vált lehetővé, mert példátlan adókedvezményeket kapott (ez volt ám csak az igazi piactorzítás! állami beavatkozással), olcsósága - már amikor igaz - pedig azért, mert piaci erőfölényét könnyű szerrel érvényesíthette a beszállítók felett. Így Mari nénire rárohad a paradicsom, Tibor pedig egy külföldi kamionos céghez megy sofőrnek. Mari néni gyerekei nem tudnak továbbtanulni, szociális segélyre kényszerülnek, a segélyből pedig csak a legolcsóbb árukra fogja futni, ezért elmennek a Tescoba, Árpádunk pedig megírja következő könyvét arról, hogy az állam csöcsén csüngő milliók miatt tart ott ez az ország, ahol.

Láthatjuk tehát, hogy Árpád mind a kettő lehetőséggel jól jár. És jövőre is ő dönthet, hogy hol vásárol. A "plázastop" javaslat ugyanis csak az új bevásárló központok építését szabályozza le. Az eddigi, közösségi kontroll nélküli, korrupciótól hemzsegő és gátlástalanul folytatott plázaépítési panama kora remélhetőleg lejár. A plázastop javaslat valójában nem jelent stopot, nem zárnak be egy plázát sem. Csak a 800 (százezresnél kisebb településeken 400) négyzetméteresnél nagyobb eladótérrel rendelkező még meg nem épített bevásárlóközpontokra vonatkozna, és leszabályozná a folyamatokat. Végre valahára. És addig, amíg ez a szabályozás meg nem születik, szeretne az LMP egy moratóriumot a plázaépítésre.

A két forgatókönyv közül Árpádon kívül mindenki más Magyarországon az első verzióval határozottan jobban jár. 

FIGYELEM! Paradicsom árakat kérünk kommentben a Kettős Mérce facebook üzenőfalára! Aki megy ma vásárolni, segítsen az összehasonlításban!  "Hol, mennyiért, honnan származó, 1-10-ig számozva milyen minőségű paradicsomot" láttatok?

Balsai nem lehet alkotmánybíró

Balsai nem lehet alkotmánybíró


A tegnapi nap során kiderült kik a jelöltek a kibővített alkotmánybíróság szabad pozícióira. A Fidesz nem lacafacázik, azon kívül, hogy a helyekre fel se merült, hogy ellenzéki jelölt kerüljön, a jelenlegi frakciója egyik tagjának Balsai Istvánnak a neve hangzik el legtöbbször.

Ez egy rövid poszt lesz amiben csupán felhívjuk a közvélemény figyelmét arra, kit kíván a Fidesz kinevezni alkotmánybírónak.

Balsai István ebben a ciklusban eddig 8 egyéni képviselői indítványt nyújtott be. Ebből 4-szer alkotmánymódosítást. A 4 alkotmánymódosításból pedig 2 különös egy jövendő alkotmánybírától. Balsai, Lázárral együtt jegyezte tavaly októberben az alkotmánybíróság jogkörfosztását, illetve idén májusban az alkotmánybíróság létszámának növelését.

Biztos, hogy az ember jó alkotmánybírónak, aki képviselőként saját alkotmánybírói állását módosítgatta alig 2 hónappal előbb? Biztos olyan országban akarunk élni ahol minden hatalmat összemosunk, és ahol ez mind a Fidesz akarata szerint módosul?

Egy jogállamban, hogy lehet egy olyan ember alkotmánybíró, akinek a kinevezése csak azért, lehetséges, mert az ő indítványára növelték a bíróság létszámát?

Szociális Konzultáció 2011 - Hallgassuk le egymást!

Szociális Konzultáció 2011 - Hallgassuk le egymást!


Tegnap az adatvédelmi biztos az aggályait fejezte ki a Fidesz szociális konzultációs íve miatt. Válaszul Szijjártó Péter közölte az adatvédelmi biztost személyes bosszúja vezeti, hivatalának megszüntetése, és karrierjének féltése miatt.

Jóri András azt kifogásolta, hogy a kérdőíven lévő vonalkód megszemélyesíti a válaszokat, és mivel a kérdőívre az egyes válaszolok politikai válaszokat adnak, így a konzultáció felméri az emberek politikai véleményét. Márpedig még az államnak sincsen joga tudnia, egy-egy állampolgárnak mi a politikai véleménye. Az adatvédelmi törvény szerint a konzultáció közvélemény-kutatásnak minősül, az pedig szigorúan anonim kell, hogy legyen. Bárhogy is van ez súlyos törvénysértés.

Anno Szijjártó Péter arra a kérdésre minek kell a vonalkód a konzultációs ívre, így válaszolt, a Népszabadságnak:

„A vonalkód a kérdőívet egyedivé teszi, és lehetőséget ad a visszaélések megakadályozására. Segítségével megakadályozható, hogy az állampolgár nevében valaki más töltse ki a kérdőívet, és küldje vissza illetéktelenül” – fogalmazott. Arra, hogy a rendszer pontosan miért és hogyan küszöböli ki a visszaélést és egyáltalán miért fontos, hogy egy véleményfelmérésben adott válaszokat adott személyekhez kötni is lehessen, nem tért ki.

Ez persze, hülye szöveg, valószínűleg a Fidesz is jobban jönne ki, ha nem folytonosan a döntései fontosságát hangsúlyozná, mint itt azzal, hogy hamisítják a kérdőívet. Szijjártó Péter most Jóri András vizsgálatára a következőket felelte:

„sajnos azt kell feltételeznünk, hogy Jóri úr most megjelentetett levelét személyes motivációk indokolják, az új alaptörvény ugyanis a jelenlegi négy ombudsman helyett egy ombudsmanról beszél, és jól láthatóan Jóri úr bizonytalan személyes karrierjét illetően. Mi ennek tudjuk be ezt a levelet”

Majd azt is hozzátette:

„A szociális konzultáció megkezdése előtt a kormány által kijelölt Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH) felvette a kapcsolatot az adatvédelmi biztos hivatalával, és a KEK KH vezetői több személyes egyeztetést folytattak az ombudsmannal és munkatársaival. Ezek során egyszer sem hangzott el kifogás a személyes adatok védelmével kapcsolatban”

Ez az egyeztetés bizonyosan megtörtént, hiszen bármilyen legális adatgyűjtéshez, adatvédelmi számot kell kérni az ombudsmantól, illetve az ombudsmannak joga van megvizsgálni, az adatgyűjtés formáját is. De azt se felejtsük el, a biztosnak joga van betekinteni a tárolás és a feldolgozás folyamatába.

Én nem hiszek abban, hogy az adatvédelmi biztost személyes preferenciák mozgatnák. Valószínűleg nem a kész kérdőívet látta, csupán a kérdéseket, illetve megadta a gyűjtési számot.

De abban sem hiszek, hogy a Fidesz a szerver ügy és a Kubatov listák után, egy semmire nem jó kérdőívben - amire csak egyértelmű válaszokat lehet adni - mérné fel egyes emberek személyes politikai véleményét. Mire lenne ez jó? Abból, hogy 900 ezer állampolgár visszaküldte az ívet, semmit sem tudunk meg róluk, illetve a maradék 8 millió választókorú polgárról se. Nem mérhető fel egyik fél szavazó tábora se. Márpedig a Kubatov lista óta tudjuk, a Fidesz-nek erre sokkal pontosabb módszerei vannak. Persze a preferenciaváltozásról le tudnak vonni információkat, és ezzel sérül is elég sok alkotmányos kritérium, de nem kell világraszóló összeesküvéseket gyártani, és az ellenzék teljeses megfigyeléséről beszélni. Itt inkább a kormánypárt szavazóinak van félnivalója, (bár én személyesen örülnék, ha csak 900 ezer szavazója lenne a Fidesz-nek). Az adatok pedig 3 évvel a választások előtt, csak úgy használhatok fel tényleges visszaélésre, ha a Fidesz most a teljes választókorú népességet nézve személyes mozgósításra készül.

Az adatainkkal, és pártpreferenciáinkkal kapcsolatban a pánik jogos, de azt hangsúlyozva, hogy ez az ellenzék megfigyelés, csak politikai haszonszerzés, és elvonja a figyelmet a valós jogsértésről. 

Update1:

Jóri szerint nem igaz Szijjártó mondata, katt ide több infoért.

Update2:

Az LMP feljelentést tett az ügyben, katt ide több infóért.

Mi köze a képviselői javadalmazásoknak a gáz üzletághoz?

Mi köze a képviselői javadalmazásoknak a gáz üzletághoz?



A címben feltett kérdést csak a Fidesz politikusai tudnák megmondani, hiszen ők szavazták meg, hogy az országgyűlési képviselők javadalmazásáról szóló törvénnyel együtt elfogadjanak egy javaslatot, ami 11 oldalban módosítja a gázüzletágról, és a villamos energiáról szóló törvényt.

Ez már önmagában is elég kellemetlen történet lenne, hiszen a zárószavazás előtti módosító indítvány, nem 11 oldalas átbeszéletlen módosításokra való, és főleg nem az energiatörvény módosítására egy teljesen másik törvényben. De az, hogy a Fidesz délben nyújtotta be ezt a módosított, mintegy 9 órát hagyva a többi pártnak, hogy reagáljon az energia törvény fontos módosítására, ami jelentős piaci és árszabályozási rendszereket tartalmaz, szánalmas és veszélyes.

A Fidesz-es képviselők azzal indokolták a módosítást, hogy szabályozni kell a július elsején egy régebbi módosítás által átalakuló távhőszabályozást. De ez az érvelés gyanúsnak tűnik. Kilenc nap alatt a Fidesz simán tudja módosítani a törvényt, viszont a mostani menetben a sajtó teljes figyelmét elkerülte, hiszen késő este tárgyalták, de így is alig 10 óra telt el a benyújtás és az elfogadás között. Az is furcsának tűnik, hogy a Fidesz annyira elrontotta a távhő törvényt, hogy most 11 oldalban kell azt kijavítani.

Reméljük a sajtó több szabadidővel rendelkező és az energetikai szektorban jártasabb képviselői ráállnak az ügyre, és kiderítik miről van szó. De annak is örülnénk, ha csak a Fidesz lenne béna, és mi tévednénk.

Boldog nemzeti összetartozás napját!

Boldog nemzeti összetartozás napját!

 Ma van a nemzeti összetartozás napja. Lehet ezen a napon Trianonra emlékezni, lehet azt mondani ez egy Fidesz-es giccs. De minden ünnep az amilyenek mi megéljük. Nekem a nemzeti összetartozás napja arról szól, hogy jó élni ebben az országban, és jó dolog ha az ember a magyarságát megéli. Mi pedig magyarak vagyunk, persze néha zsidók, melegek, cigányok, gazdagok, szegények, jobb és baloldaliak, de magyarok. Baloldaliként manapság nehéz megtalálni a jó pontokat és a szép dolgokat, de talán nem kéne elfejteni együtt élünk ebben az országban, és együtt élünk az országon kívül is.


Anno, én örültem a kettős állampolgárság megszavazásának, attól függetlenül, hogy emögött egy aljas politikai szándék van. De ez nem tud érdekelni. Mert igenis én büszke vagyok arra, hogy magyar vagyok, és sokszor sokan nekem se akarják engedni, hogy ezt megéljem, mert zsidó is vagyok és baloldali is vagyok, sokan pedig azt hiszik így az ember már nem lehet magyar. Ezután borzasztóan át tudom érezni, amikor valakitől azért akarják elvenni a magyarságát, mert máshova született.

Ezen a napon nem fogunk pártpolitikával foglakozni, ezt a számot küldöm nektek!


Este 8-kor pedig ünnepeljünk Lajkó Félix koncerttel az Erzsébet téren!

Új népszavazási törvény

Új népszavazási törvény


 

A Fidesz új népszavazási törvényt fog hozni. A törvénytervezet egyrészt rendez számos olyan dolgot, amire az elmúlt 20 év tapasztalatai után szükség volt, másrészt viszont szűkíti a népszavazás kezdeményezésének és sikerességének lehetőségét.

A tervezetben pozitív elem, hogy kompatibilis az uniós szintű kezdeményezésekhez, továbbá orvosolja az Alkotmánybíróság által megállapított alkotmányos mulasztásokat is.

De a Fidesz, amely sokat köszönhet a népszavazás intézményének, most korlátozza azt. Egyrészt az új törvény megpróbálja kiszűrni a „komolytalan népszavazási kezdeményezéseket”, másrészt pedig felemeli az érvényesség küszöbét 50%-ra.

A népszavazás intézménye nem olyan bonyolult dolog. Többek között azt is jelképezi, az egyszerű ember fiának is van lehetősége szembeszállni a hatalommal, közvetlen módon tud elégtételt venni, ha sérelem éri. Miután a Fidesz megszüntette azt, hogy az alkotmánybírósághoz bármelyik állampolgár fordulhasson, most bár enyhén de szűkíti a Népszavazás kezdeményezésének lehetőségét. A Fidesz ezzel azt is jelzi, nincs mindenkinek joga ahhoz, hogy ő maga nem tetszését nyilvánítsa közvetlen módon az állam irányításával szemben. Pedig az OVB és az AB is azért van, hogy döntsön, és nem szakadnának bele, évi plusz 100 hülye kérdésbe, amiknek 99%-át rutinból bírálják el.

A Fidesz kétharmadához pedig nagyban hozzájárult a 2008-as szociális népszavazás. Ezen a népszavazáson a részvétel 50,51% volt, tehát a Fidesz iszonyatos mozgósítása mellett is épp hogy csak érte el az 50%-ot. Gyakorlatilag azt jelenti az 50%-os küszöb, hogy ha valamelyik politikai oldalnak nem érdeke az érvényesség, akkor a népszavazás nagy eséllyel nem is lesz érvényes. Nem lett volna érvényes ezzel a szabályozással se az EU, se a NATO csatlakozásról rendezett népszavazás se.

Az új választási törvény előtt pedig külön megjegyzést érdemel, hogy a népszavazási törvény semmit nem mond a népszavazási kampányidőszakról, és meg se próbálja rendezni, milyen választás-eljárási szabályok vonatkoznak egy népszavazásra, különösen fájdalmas, hogy semmilyen finanszírozási keretet nem rak mellé. Csak reménykedni lehet, hogy a választási törvényben a népszavazásra vonatkozó részt is szabályozzák majd, külön tekintettel a kampányfinanszírozásra.

 

Fidesz-es nézőpont

Fidesz-es nézőpont



A Nézőpont Intézet tegnap értékelte a Fidesz kormány egy éves munkáját. Az Intézet elemzése szerint a kormány már az első részben teljesítette az ígéreteinek 44%-át. Az elemzés itt olvasható.

Az egyes intézkedéseket 5 csoportba sorolták a kutatók: gazdaság, rend, egészségügy, szociális biztonság, demokratikus normák. Az elemzésből kimarad minden olyan döntés, ami nem szerepelt a kormányprogramban, tehát nem elemezték sem a médiatörvény sem az AB jogkörcsökkentését. Az egyes ígéreteket 0-tól 4-ig értékelte a Nézőpont, mi azokból válogattunk (teljesen önkényesen), amik a Nézőpont szerint teljes mértékben realizálódtak, tehát 4-es értékelést kaptak.

Gazdaság

Intézkedés: Az adók számának csökkentés

Megoldás: Már az első akcióterv keretében eltörlésre került „10  kisadó”, bevezetésre került az egykulcsos személyi jövedelemadó.

Az adók számának csökkentése az egyszerűsítés keretein belül jó, könnyíti az adminisztratív és az adóterheket is. Ellenben az egykulcsos adó bevezetésének nem feltétlenül ide kellene tartoznia, a többkulcsos rendszer nem jelent többfajta adózást, se jelentős adminisztratív többlet terhet. Másrészt pedig a kormány a járulékok minimálisra csökkentését, radikálisabb megszólalásaiban pedig teljes eltörlését, illetve a munkáltató-munkavállalói viszony egyszeres adóztatását ígérte. Ez pedig nem teljesült mindeddig.

A Magyar Országgyűlés csendőre

A Magyar Országgyűlés csendőre



Az emberek nagyon szeretik, ha szenvednek kicsit a politikusok. Kövér László az országgyűlés elnöke, most ezt használta ki, hogy kicsinyes módon odacsapjon az ellenzéknek. Az alkotmányozás politikai bojkottálása miatt megvonta az ellenzéki honatyák fizetésének egy részét.

Lehet, arról vitatkozni, hogy jó döntés volt-e az MSZP és az LMP, nem részvétele az alkotmányozásban, viszont ez a döntés politikai döntés volt, már pedig a politikának a közösség ügyeinek intézésének, része a politika, a közösség ügyeinek intézése.

De Kövér Lászlói is egy politikai döntést hozott. Pedig Kövérnek, mint a ház elnökének a legjobban kell tudnia, hogy a képviselői munka legkisebb része a szavazás. A kicsinyes gesztusok legdurvább része az, hogy pénzzel bünteti a képviselőket a házelnök, mert nem asszisztáltak, a Fidesz alkotmányozáshoz. Ez nem politika független házvezetés, ez Fideszes házvezetés, bár ezen nem lepődünk meg.

A Fidesz-esek sokadszorra gondolják túl a politikát. Sokadszorra hiszik azt, hogy ha tesznek valami pici gesztust, az majd úgy fog lecsapódni az embereken. Nem fog, ez már nem a tavalyi 2/3-os lendület. Amikor Orbán Viktor elmúlt 8 évezik, már a fél ország azon röhög, hogy bizony az elmúlt 8 élvből 1 évet már ő kormányzot. Az embereket nem érdeklik ezek a pici gesztusok. Aki politika fogyasztó át lát ezen, aki pedig nem az, nem fog 13 lépésig eljutni a nem kapnak fizetést, mert nem vesznek részt tehát az ország ellenfelei gondolatmenetben, főleg, hogy ez a gondolatmenet nem is igaz.

2002-ben pont az ilyen mocskos húzásai miatt bukott meg a Fidesz és persze itt nem az a mocskos, hogy pénzt vesznek el a politikusoktól, mert azt mindenki szeresse, mert az emberek szerint a politikusok mind bűnözök (ami a saját felelősségünk elhárításának egyik legszebb alapja). Hanem attól kapnak idegbajt, hogy egy bűnöző azzal próbálja a másikra rábizonyítani, hogy bűnöző, hogy bűnözik, hogy Kövér kiemelkedik a többi politikus közül, azt mondja rájuk ti nem értek semmit, én majd igazságot teszek.

Ha a Fidesz kiszállna a világmegváltás és a felsőbbrendűség mókuskerekéből, talán mi is, és ők is jobban járnának.

Az információ pénz?

Az információ pénz?

 


Orbán Viktor szerint a devizahitelesek az elmúlt 8 év hibáinak áldozatai. Ezzel mi is egyetértünk az elmúlt 1 év tétlensége például nagyban hozzájárult a helyzethez. A bankszövetség elnöke szerint a moratórium eltörlésével fel fog pezsdülni az ingatlan piac, ebben a Magyar Ingatlanszövetség elnöke is egyetért. Mi is egyetértünk, de ez nem hjagzik valami jól.

Sokan azt gondolják, hogy a devizahitelesek és a lakáshitelesek helyzete valami magyar sajátosság. Talán kevesen emlékeznek még arra, hogy az a nemzetközi gazdasági válság, amiben jelenleg vagyunk miből indult ki. Az amerikai ingatlan lufi sajátossága volt, hogy a bankok nem megfelelő módon kezelték a hitelek biztosítékaként adott ingatlanok értékelését, sok olyan kategóriába tartozó embernek is adtak hitelt akinek nem kellett volna, majd a rossz hiteleket különböző befektetési alapokba keverték. Nálunk is hasonló a helyzet, csak az utolsó lépcső maradt ki. Így a bankrendszert nem érinti olyan keményen a lakáshitelesek helyzete, mint Amerikában.

Amikor a most bedőlő hitelesekről beszélünk, nem valami gazdasági darwinizmus Taigetosz pozitív tagjairól van szó. Jól kereső, dolgozó emberekről, egyetemi tanárokról, legtöbbször olyan emberekről akiket a válság rosszul érintett és ezt tetézte a hitelhelyzetük.

Amikor ki akarunk lábalni a válságból az nem csak azt jelenti, hogy a GDP magas legyen, azt is jelenti, hogy azokat az embereket akik a kormányzati politikák,  a munkanélküliség, a nem kontrolált, de csakis profitorientált bankrendszer áldozatai, megsegítsük.

Ha megnézzük az elmúlt évek banki felügyeleti intézkedéseit, a reklámok újraszabályozását, a kormányrendeleteket és törvényeket, azt fogjuk látni, maga a bankrendszer, az állam, és a pénzügyi felügyelet is belátta a hibáit, a nem kellő szabályozást és tájékoztatást.

Lehet azt mondani, hogy aki nem elég informált az hulljon el, de gondoljunk bele mi lenne ha ezt a gondolatmenetet átvinnénk a gazdasági tudásról, mondjuk a jogrendszerbe vagy az egészségügybe. Egy társadalom, egy ember alul informáltsága még nem elegendő indok, hogy cserbenhagyja őt a társadalom, inkább pontosan arra indok, hogy megsegítse.

 

A Fidesz kormánya egy éve III. - Alkotmányozás és megszoritások

A Fidesz kormánya egy éve III. - Alkotmányozás és megszoritások

A Fidesz egy évét összegző sorozatunk 3. részében az alkotmányozás és a megszorítások fogják játszani a főszerepet.

Január 6.-án régi mániánkat írtuk meg sokadszorra
, de nem utoljára. A Fidesz legyőzése után nem következhet újra az elmúlt 20 év, demokráciát kell csinálnunk, méghozzá előröl.

Vajon független (nem, ezen nem azt értem, hogy senkinek nincs pártszimpátiája, hanem azt, hogy nem pártoktól függ) demokratikus közélet nélkül van demokratikus Magyarország?

Lehet visszatérni ezután a Fidesz kormány után oda, ahol ez az ország eddig állt, de nincs értelme, hogy pártpolitikában, hova térhetünk vissza az pedig azon múlik kialakul-e most valami civil öntudat, ami legközelebb pofán veri azt aki ilyet csinál.

Másnap lehoztuk azokat a felvételeket, amik Csányi Sándor a MOL és további Magyar maffiózók viselt dolgairól szól. A felvétel nem kapott túl nagy nyilvánosságot, és rögtön el is távolították őket a netről. A hanganyag youtubos verziója jelenleg nem érhető el Magyarországról.

10.-én az MSZP azon képmutató politikáját fikáztuk, amikor luxusjobboldalazik.

Az MSZP a luxusbaloldalra emlékezve most elkezdett luxusjobboldalazni. Egyrészt már az is szánalmas, hogy saját ötletük sincsen, másrészt pedig jó lenne egy olyan országban élni, ahol egy politikus elmehet síelni, a szóvívő, aki nap mint nap képviseli a kormányt, járhat fodrászhoz, és ezt nem tartja senki politikailag támadhatónak.

süti beállítások módosítása